Kompletní řada pomůcek pro posílení svalů pánevního dna nejen při stresové inkontinenci

Jde o běžný problém, který postihuje až třetinu žen. Je způsobený oslabením svalů pánevního dna nejčastěji těhotenstvím, po porodu, po menopauze, ale i celkovým stárnutím organismu. Odborníci proto doporučují všem ženám pravidelně svaly pánevního dna posilovat.

Číst více

..

Produkty

Přistupujte ke svým problémům s únikem moči aktivně

Pokud trpíte samovolným únikem moči, stresovou nebo urgentní inkontinencí, neznamená to, že pro vás aktivní život skončil a že je to definitivní stav. Naopak, je to výzva se s inkontinencí vypořádat.

Možnosti řešení ..

Diagnóza je důležitá

Mírnou formu stresové inkontinence lze odhalit i bez lékaře. Její příčinou je ochablé pánevní dno v důsledku těhotenství, porodu, obezity i vyššího věku. Ačkoliv je diagnostika snadná, nepodceňujte návštěvu praktického lékaře, který vás může dále nasměrovat na specialistu z oboru urologie či urogynekologie. Ten má k dispozici další vyšetřovací metody a zejména v těžších případech může zahájit okamžitou léčbu. 

S režimovými opatřeními lze začít ihned

Na počátku problémů s inkontinencí může stát těhotenství a porod. V šestinedělí jsou svaly pánve povolené, a to může být příčinou úniku moči. Po 6 až 8 týdnech, které tělo po porodu potřebuje k regeneraci, by mělo dojít k ústupu obtíží. Návrat k normální funkci je možné urychlit speciálním cvičením, které posiluje svaly pánevního dna. 

A co s pitným režimem? Lékaři radí tekutiny rozhodně neomezovat. Při jejich sníženém příjmu je moč koncentrovanější a více dráždí močový měchýř. Nápoje konzumujte rovnoměrně během celého dne a nepijte velký objem tekutin najednou. Co by se naopak omezit mělo, je káva a alkohol. Pokud máte kila navíc, doporučuje se také ubrat kalorie v jídelníčku a přidat pravidelný pohyb. 

Pomůže mi cvičení?

Cvičení zaměřené na posílení pánevního dna má pro ženy trpící močovou inkontinencí zásadní význam, ale pomáhá i ženám s inkontinencí urgentní či smíšenou. Působí také preventivně. Pomocí tzv. Kegelových cviků je možné získat potřebnou kontrolu nad vědomým ovládáním vnějšího močového svěrače v případě zvýšeného nitrobřišního tlaku, například při kýchnutí. Dále tyto cviky posilují svalstvo pánevního dna, které udržují močovou trubici ve správné poloze a podporují činnost vnějšího svěrače. Výhoda cvičení spočívá v tom, že je může provádět opravdu každý, i osoby se sníženou pohyblivostí, protože lze cvičit i v leže. Při pravidelném cvičení v řádu minut několikrát denně se výsledky dostaví již po několika týdnech. 

Jak mohu cvičit?

Aby bylo cvičení efektivní, je potřeba, kromě pravidelnosti, při cvičení zapojovat správné svalové skupiny. Je vždy výhodou, pokud vás se cviky seznámí urologická sestra nebo fyzioterapeutka specializující se na problémy s únikem moči. Stejně tak jako v posilovně používáte různé stroje a nářadí, i při tomto cvičení lze používat speciální pomůcky. Cvičení bude efektivnější a současně budete mít kontrolu, že cvičíte dobře. Pomůcky mohou být kombinovány i s elektrostimulačním přístrojem, který napětí a posílení svalů pánevního dna podporuje. 

Svoje problémy cvičením nedokážu zvládnout…

V případě, že selžou všechny konzervativní metody, je možné řešit problémy se stresovou inkontinencí chirurgicky, a to zavedením speciální pásky do oblasti močové trubice, kterou páska podepře. I když lze dnes operaci provádět miniinvazivně v lokální anestezii, v řadě případů k ní vůbec nemusí dojít.